Digital marketing
Zjednodušene povedané – v dnešnom svete je takmer nemožné podnikať bez prítomnosti vašej firmy na internete. Či už sa jedná o profily a aktívna tvorba obsahu pre sociálne siete, reklamy, alebo jednoduchá webstránka, ktorá napovie vašim zákazníkom, čo im môžete ponúknuť.
Prítomnosť vašej firmy, alebo vás ako živnostníka na internete môže mať obrovský vplyv na to, ako vás vnímajú zákazníci a samozrejme aj na to, či a ako uskutočnia kroky potrebné pre finálny predaj produktu / služby.
Ak ste ešte do vôd online marketingu s vašou firmou neprešli, všeobecne máte na začiatku 2 možnosti:
- Spolupracovať s agentúrou
- Viesť si online marketing interne
Obe možnosti predstavujú svoje výhody a nevýhody. Ak sa rozhodnete pre cestu interného digitálneho špecialistu, vaše náklady budú značne väčšie ako pri využití agentúry. Okrem toho musíte tohto zamestnanca platiť aj keď ste napríklad mimo sezónneho obdobia v ktorom musíte na marketingu ubrať.
Agentúry majú zvyčajne zvyčajne viacero klientov, takže svoj čas aj náklady vedia efektívnejšie rozdeliť. Takisto disponujú tímami viacerých špecialistov, ktorí majú prehľad a skúsenosti v rôznych segmentoch.
Čo vám digitálny marketing prinesie?
Bez ohľadu na to, ktorou cestou sa vydáte, existuje nespočetne veľa výhod, ktoré vám prítomnosť v online prostredí prinesie. Medzi základné patria:
- Lepšia zapamätateľnosť značky
- Oslovenie širokej skupiny zákazníkov
- Väčšia konkurencieschopnosť
- Prehľad o tom, kto má o váš produkt / službu záujem
- a ďalšie…
Oproti klasickým médiám ponúkajú digitálne reklamy jednu obrovskú výhodu, ktorá sa nenachádza v zozname vyššie: merateľnosť. Ešte stále váhate nad tým, či váš produkt zaujme viacej ľudí pod 30 rokov alebo 30 až 40? Existuje mnoho spôsobov, ako zistiť, koho vaše prezentovanie na internete oslovuje najviac. Okrem cieľových skupín však podporuje väčšina systémov digitálnej reklamy dôležité čísla ako sú miera prekliku, vyplnené formuláre, hovory na vaše číslo atď. V online svete je každé stretnutie s vašou reklamou zaznamenané a vyhodnotené.
Ako môžete digitálny marketing využiť vy?
Či už sa jedná o obyčajné obrázky odkazujúce na vašu webstránku, alebo prepracované videá s influencermi, ktorí váš produkt zrecenzujú a ukážu početnej skupine, v online marketingu sa medze nekladú. Krása digitálnej reklamy je v tom, že nezáleží na tom, či ste malá lokálna firma, alebo nadnárodný korporát. Poznáte Dollar Shave Club? Bol to malý lokálny podnik, ktorý budoval značku na tom, že každý mesiac za 1$ dostanete nové, kvalitné žiletky. Až dokým neurobil virálne video o celom tomto procese. Potom ho kúpil Unilever (jeden z najväčších výrobcov potravín a hygienických prostriedkov) za 1 miliardu $. Pozrite sa sami:
Chcete poradiť s digitálnym marketingom?
Tu v Devendo sme otvorení každej forme online reklamy. S každým jedným projektom sa zdokonaľujeme a robíme vašu reklamu lepšou. Prezrite si naše služby a v prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať 😎